Sanningen om superhjälten

Alla har ett drömjobb.... busschaufför, sån gubbe som släpper på folk bak på bussen (som för övrigt är typ det bästa sl har gjort sen tunnelbana byggdes), frisör, flygvärdinna med orange solbränna, polis osv osv... jävligt banala drömmar och inte alls som mitt drömjobb. Mitt drömjobb är att vara superhjälte! Det enda problemet med att vara det, alltså den enda downside jag kan se är arbetsklädseln för jag är inte så snygg i trikåer som man skulle kunna tro. Jag antar att det har något med min kroppsform att göra men man kan ju aldrig vara säker... det kan ju vara så att det bara inte passar min ögonfärg. Sen är det ju det här med namnet också... ofta innehåller det ju "man" eller "woman" men om jag inte skulle vara superhjälte i ett engelskspråkigt land så känns det som att jag skulle behöva göra ett könsbyte för att det skulle vara okej. My point is, hur frånt låter superhjältenamn med "kvinnan" i sig? Superkvinnan, dunderkvinnan, kattkvinnan... inte helt okej. Om min dröm ska bli sann så behöver jag ett schysst namn, kom gärna med förslag men det får inte innehålla "kvinnan".... och inte "mannen"heller för den delen... det skulle bli sån förvirring då. (Ungefär som när jag går in på damtoaletten med mössa)

Ett tag i högstadiet var jag inne lite på Jempa Bond..... men det känns som att det är lite brott mot upphovsrättslagen och dessutom är James Bond inte en superhjälte utan har bara massa fräna grejer.

Sist men mest, säg för fan inte hjältinna eller massös eller medeljös.... man hör ju på det hur löjligt det låter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0