Sanningen om demokrati

Jag undrar om det här med demokrati verkligen är så bra. Varför? Ska vi tilllåta åsikter som strider mot själva grejen med demokrati, allas lika värde?
Är det rimligt att låta rasister och annat pack vara med och styra Sverige? Nog för att de enligt demokratin ska vara lika mycket värda men det de praktiserar är antidemokratiskt om man kan kalla det så. Jag tycker att det är bisarrt att Sverigedemokraterna fått en plats i riksdan i Sverige år 2010. (Eller är vi tillbaka i Tyskland på 1930-talet?)
Jag är besviken på mina medmänniskor i alla fall, besviken på alla idioter (och pensionärer) som röstat fram detta jävla pisseparti. Inte okej! Men vem vet, snart kanske vi alla står och höjer högerhanden och ropar Hej Jimmy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0