Sanningen om inflation i glassvärlden

Solen skiner och man blir slentriant sugen på en glass. Kände att jag var värt en glass-i-kaka och körde ner handen i glassfrysen och tog min glass. När jag sen råkade kasta ett öga på prislistan tappade jag glassen och hakan. 27 KRONOR! Vafan hände? Varför var inte det hutlösa priset från förra sommaren okej? Vad i det priset var det som var för billigt? Jag såg sen att klassikern Sandwich var uppe i 14 kronor och tänkte lite att är inte det en tiokronorsglass så finns inga tiokronorsglassar. Jag saknar det tiden då priset på glassarna var överkomliga och man kunde panta åtta burkar och köpa en Piggelin för pengarna. Glömde kolla vad piggelinpriset låg på nu men jag blir inte förvånad om den är uppe i tio - tolv kronor. För helvete GB, sänk glasspriserna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0