Sanningen om bajs-SL

Just nu åker jag tåg och har för tillfället just lämnat Äljvsjö. Åkte tunnelbanan från skolan och klev av vid Centralen. Vid första pressbyrån stod en stor skylt och brevid och bakom den stod två sl-jobbare och mellan den bakre sl-jobbaren och skylten låg ett par jättestora, smetiga bajskorvar som hade blivit trampade i. Sl-jobbarnas jobb var att styra undan folk så de inte trampade i bajset och de började gasta som galningar när jag råkade komma lite för nära. En tanke slog mig när jag såg detta: Varför städar inte dessa två sl-jobbare upp bajset istället för att skärma av det som om det vore en spricka ner till helvetet?
Den enda troliga förklaringen är att detta är ett desperat försök av Fredde R att skapa nya arbetstillfällen. Genom att idag lite incognito ta tuben med barnflickans hund till jobbet istället för den skattebetalda taxin och få hunden att bajs utanför pressbyrån skapades tre stycken arbetstillfällen. Två stycken sl-arbetare som var tvugna att vinka bort den flödande människoskaran från sket skitfarliga hundbajset och troligen en atackare som sen får komma och städa bort bajskorvarna.
Jag säger bara smart drag Fredrik Reinfeldt, nu när det är val i höst och allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0